tisdag 27 november 2007

M's Top 5 Ever

Ett lite avvikande inlägg tillskillnad från våra andra. Vi på rhythmismylife lägger upp våra TOP 5 låtar från genren house/electro. De är alltså inga nya låtar utan bara dom jag tycker är de 5 bästa någonsin i den här genren. Med andra ord är de här låtarna de bästa jag någonsin kommer lägga upp i samma inlägg (enligt mig själv). För att inte förvirra engelska läsare så skriver ja det kort på engelska.

In English
My Top 5 list from the music genre house/electro. In other words this is not any new tracks, but it is probably the best music upload i have ever done, if i speak for my self. So enjoy the best house/electro tracks that i know. We are not going to continue writing in english but i felt it was necessary for only this upload, to not confuse our none-swedish readers.

1.Buy Now - For Sale
Steve Angellos och Sebastian Ingrosso's låt då de kallar sig Buy Now, vilket dom även gör i vissa andra låtar de gör tillsammans ex. deras nyaste "Body Crash". Om ja har fått det rätt uppfattat kom låten ut i början av 2006. Jag tycker att det är den bästa electro house låten någonsin. Den är komplett, har allt. Hela skiten är tung, jag tröttnar aldrig på den. Helt enkelt de bästa jag hört.

2.Steve Lawler - That Sound ( Angello & Ingrosso Mix )
Sjukt bra låt som mixas av kungarna S.Angello och S.Ingrosso. Men huvudmannen bakom låten är ju Steve Lawler, som är en ännu större kung utomlands än de våra svenska herrar även ifall de verkligen är upcoming. Låten släpptes den 28e November 2005 och den är så brutalt bra, vocalsen är gryma i låten lika så basgången. Den ultimata låten att tagga till ! ! Den andra bästa houselåten som gjorts tycker jag...

3. Daft Punk - Robot Rock / Oh Yeah
Daft Punk skulle ligga etta på min lista utan tvekan om de handlade om bästa djs/artister. Deras mixar är helt sjuka och även deras låtar självklart. Just den här låten är den bästa tycker jag själv där fransmännen gör den bästa electro låten någonsin. Mixen mellan dessa låtar gjordes för ett ganska bra tag sedan, redan 1997 faktiskt. Men denna låt är i alla fall stört bra.

4.Benjamin Bates - Whole
Benjamin Bates är en 31 årig nederländsk Dj som bara ahr gjort en riktigt bra låt tycker jag och det är denna gamla godingen som är just RIKTIGT bra. Låten släpptes precis i början av 2004. Vocalsen kanske är de bästa någonsin i genren house enligt mig, även texten är grym vilket ofta är ovanligt i denna genren, i övrigt är låten riktigt soft och skön.

5.Roger Sanchez - Turn On The Music ( Axwell Remix )
Denne man Roger Sanchez har slagit igenom riktigt mycket i Europa men inte så mycket i sitt hemland USA. Låten ovan är den bästa han har gjort jag tror ingen misstycker med mig när jag säger det, vår svenske Dj Axwell gör den även snäppet bättre så att den platsar på den här listan. Låten har en ovanligt skön bas och är bara tung rakt igenom. Låten släpptes 2005.

Enjoy / Micke...

5 kommentarer:

Simon Måssebäck sa...

Grym update Micke! Steve Lawler - That Sound är hur grym som helst :). Men, kolla gärna upp sista låten... den slutar abrupt..

Anonym sa...

Armand van Helden - I want your soul

Armand van Helden - U don't even know me

Mylo vs Miami Sound Machine - Doctor Pressure

Tiesto - Traffic

Pryda - Muranyi

That's my top 5, sort of. ;)

Anonym sa...

Steve Angellos Oversized Dub på 'Whole' är tung

håller inte riktigt med om listan även om den var helt ok

Anonym sa...

1 Dave Spoon - at night
2 Booka Shade - in white rooms
3 Arno Cost & N Doray- Apocalyps
4 Blackbox - Everybody - Bennie Benassi Remix
5 Luke Dzierzek - Echo - John Dahlback remix

Anonym sa...

excessive, är det där verkligen din top 5 of all time?