söndag 25 november 2007

Musik med rhythm karaktär...



Lite nya låtar igen vissa av dom är iofs någon månad gammal, men inte så många som har hört dem hoppas jag på. Ett tips för er som bor i Stockholm eller har lust att åka hit så kommer Felix Da Housecat direkt från Chicago till Ambassadeur på kungsgatan i sthlm den 2a december, nu på lördag alltså i samband med DJ tävlingen "Dj Bar 2007" (www.djbar.se). Det lär troligen bli fett, han beskrev själv på hemsidan att han skulle "spela skiten ur Stockholm"...




Dj Falk - Busted (Tampa Club Mix)

Aldrig hört talas om honom förut men denna låt är iaf riktigt skön när man drar på volymen!

Habit Feat. Jennifer Bolton - Make It Right (Daniel John g4 Mix)
Riktigt skön denna låt, kom ut tidigare i höstas men tror inte så många av er hört den. En typisk "partylåt"...

Daft Punk Live At Mexico City 2007 - Part One
Daft Punk är alltid lika bra, spec. när dom spelar live som denna mixen på 39mb. I den här mixen är deras kändaste klassiker med som televison och Around The World med. Jag la upp den på rapidshare iställer för speedyshare, för storlekens skull.

Bucovina (Ian Oliver's Clubovina Mix)
"Hej spanien" säger jag till denna låt. Soft house låt där tankarna för min del direkt går till nån skön beachklubb i typ spanien.


Tocadisco Feat. Chelonis R Jones- Shrine (Crookers Remix)
Electrohouse när dom är som bäst, Crookers gör en grym remix av låten, för orginal mixen är inte speciell alls, enligt mig själv. Sjukt bra låt....

Jax N Feat. Craig Smart - Sunshine (Extended Mix)
Låten är lite äldre några få månader skulle jag tro, har lite Bob Sinclair feeling i sig, men denna låt känns lite mer taggad, mer kraft i låten än Sinclairs låtar..



1 kommentar:

Anonym sa...

Lyssna lite på den där DJ Falk-låten och sen hoppar byter du till Armand van Helden - Touch your toes. Skifta några gånger och säg till vem du tror DJ Falk har fått inspiration ifrån. :P Fan vad sjukt. Det gjorde att DJ Falk-låten var det sämsta jag har hört eftersom Touch your toes är jävligt bra. :)